Home » , , , , » SGK eksik gün bildiriminde sayı 50 den 30 a düştü

SGK eksik gün bildiriminde sayı 50 den 30 a düştü

Written By Muhasebe37 on 18 Nisan 2012 Çarşamba | 08:32

17.04.2012 tarihli ve 28267 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan " Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" te SGK ya verilen eksik gün bildirimlerinde değişiklik yapılmıştır. 


M.Fatih Geleri 
SGK Uzmanı
Daha önce, 16.06.2011 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan “Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile SGK’na verilen eksik gün bildiriminde 50 ve üzerinde sigortalının çalıştırıldığı aylara ilişkin verilecek Eksik Gün Bildirim Formu 17.04.2012 tarihinden itibaren 30 ve üzerinde sigortalının çalıştırıldığı aylara ilişkin olarak şeklinde değiştirilmiştir.


Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 102 maddesi 13 üncü fıkrasında yapılan değişiklikle " 30 ve üzerinde sigortalının çalıştırıldığı aylara ilişkin özel sektör işyerlerinde eksik gün bildirim nedenlerinin aylık prim ve hizmet belgesinde belirtilmesi yeterlidir." şeklinde değiştirilmiştir.


Buna göre,
- Genel bütçeye dahil dairelerin, özel bütçeli idarelerin, döner sermayelerin, fonların,
belediyelerin, il özel idarelerinin, belediyeler ve il özel idareleri tarafından kurulan birlik ve İsletmelerin, bütçeden yardım alan kuruluşlar ile özel kanunla kurulmuş diğer kamu kurum, kurul, üst kurul ve kuruluşların, kamu iktisadi teşebbüslerinin ve bunların bağlı ortaklıkları ile müessese ve işletmelerinde ve sermayesinin %50'sinden fazlası kamuya ait olan diğer
ortaklıklarının,

- Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının ve üst kuruluşlarının,
- Sendikaların,
- Vakıfların,
- 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamındaki kuruluşların işyerleri ve toplu iş sözleşmesi
yapılan işyerleri,
- 30 ve üzerinde sigortalının çalıştırıldığı aylara ilişkin özel sektör işyerlerinde,
Eksik gün bildirim nedenlerinin aylık prim ve hizmet belgesinde belirtilmesi yeterli
sayılmıştır.
Bu işyerleri için ayrıca eksik gün bildirim formu ile eki belgeler aranmayacaktır.
Dolayısıyla bu kapsama giren işyerlerinin eksik gün bilgi formu ve eki belgeleri vermesine gerek kalmamıştır. Sadece aylık prim ve hizmet belgesinde belirtilmesi yeterli olacaktır.


Mehmet Fatih GELERİ
İş ve Sosyal Güvenlik Uzmanı
Share this article :

Yorum Gönder

Facebook -

Twitter -